Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 3 dagar för lagervaror. Under högsäsong kan det ta längre tid. 

Vi skickar beställningar med det fraktbolag som erbjuder bäst villkor (DHL, Postnord, UPS etc). Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den fraktdragande vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 500SEK vid leverans inom Sverige. Detta gäller endast normalstora paket och ej paket som är längre än 120cm såsom kajaker/paddlar/mätbräda/elmotor etc. Vid beställning av en vara som er omfattas så kommer vi kontakta er för en offert på frakten.

Kajakfrakt

Vi skickar regelbundet kajaker med fraktbolag (oftast Schenker) och kostnaden för detta brukar ligga på 2000-6000SEK.

Vi erbjuder även samleverans av kajaker i samband med olika resor vi planerar under säsongen, dessa finns att välja på vid utcheckningen i webshopen. Vi reser regelbundet sträckan Stockholm - Skövde samt Stockholm - Sundsvall - Vilhelmina och kan i samband med detta leverera kajak till dig

Det går såklart även att hämta upp kajaken hos oss utan extra kostnad och med möjlighet att spana in alla prylar i butiken (detta går även att ordna kvällstid/helg vid behov).

 

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Betalningsalternativ

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

- Svea Ekonomi

Har du bestämt dig för en kajak och behöver hjälp med finansiering?

I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder Native Sweden räntefria lån* upp till 60 000 kr med 12 eller 24 månaders delbetalning.

Använd denna länk för att ansöka om finansiering. Du väljer själv vilket lånebelopp du vill ansöka om.

* uppläggningsavgift samt aviseringsavgift tillkommer

 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

- SWISH

Ni kan betala er order med SWISH, Välj förskottsbetalning i webshopen och swisha betalningen till 1231092097 (Native Sweden)

- Paypal

Det går även att betala med kontokort via Paypal. Vi tar ut en avgift på 60SEK.

Minimiorder

Minimiorder är 150kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen